DEZVĂLUIRI-BOMBĂ: / Klaus Iohannis a CÂŞTIGAT alegerile şi cu ajutorul unei „ferme” de manipulare. Cum se pot falsifica alegerile în condiții moderne

ferma-de-boti

În campania electorală din 2014, Klaus Iohannis a fost beneficiarul unei „ferme” de telefoane, IP-uri şi conturi false, generate de pe platforma Altfactor, a gălăţeanului Paul Ivanov. Informaţia bombă apare într-o declaraţie a omului de afaceri făcută procurorilor, într-un dosar de şpagă pentru intervenţie la ministrul comunicaţiilor Gabriel Sandu pentru facilitarea unui contract de IT, aflat pe rol la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Dezvăluirea a fost făcută de avocatul Dan Chitic, apărătorul ministrului comunicaţiilor din guvernul Ponta.

Conform declaraţiei olografe, date în faţa procurorilor, omul de afaceri Paul Ivanov recunoaşte că a pus la dispoziţie forţelor liberale din ACL (Alianţa Creştin-Liberală, formată din PNL-PD) un sistem de boţi.

Ce sunt boţii?

Botul de internet, cunoscut și ca robot web sau robot WWW sau pur și simplu bot, este o aplicație software care execută sarcini automate (scripturi) pe internet cu o viteză mai mare decât ar putea omul să o facă. Aceştia multiplică informaţiile bune pentru beneficiar şi împing în jos cele defavorabile. Omul de afaceri Paul Ivanov recunoaşte că sistemul Altfactor l-a pus la dispoziţie şi lui Traian Băsescu în alegerile din 2009 pentru hacking. Ce a mai făcut omul de afaceri? A creat un software prin care monitoriza toate cărţile de identitate ale alegătorilor şi unde constata neconcordanţe trimitea plângeri penale automate la parchete. În ziua turului ll al alegerilor prezidenţiale din 2014, până la ora prânzului erau depuse deja 20.000 de asemenea plângeri. Paul Ivanov susţine că Laura Codruţa Kovesi l-a rugat să oprească sistemul. Klaus Iohannis a ajuns preşedinte şi cu ajutorul boţilor.

Cambridge Analytica – un sistem similar

Un scandal similar a apărut şi în spaţiul anglo-saxon, când un tânăr dintr-o corporaţie subsidiară Cambridge Analytica a decis să facă public modul prin care firma la care lucra a manipulat opţiunile electorale ale cetăţenilor britanici şi nord-americani stârnind “demonii din fiecare.”

Cambridge Analytica este o companie americană care a obținut datele a peste 50 de milioane de utilizatori Facebook, date pe care le-ar fi utilizat pentru a înțelege psihologia utilizatorilor și a le influența votul în favoarea lui Donald Trump sau a Brexit.

Dezvăluiri / Klaus Iohannis a CÂŞTIGAT alegerile şi cu ajutorul unei „ferme” de manipulare