TEROARE BOLŞEVICĂ la CHIŞINĂU: Întreaga redacție a postului 10TV, CONCEDIATĂ pentru o știre despre un europarlamentar care critică regimul Plahotniuc-Dodon

10tv

Întreaga redacție de știri a postului de televiziune 10TV a fost concediată din cauza unei știri care nu a coincis „politicii editoriale”. Este vorba despre o știre despre declarația unui europarlamentar german care a criticat dur regimul Plahotniuc-Dodon, în contextul expulzării celor 7 cetățeni turci, angajați ai rețelei de licee Orizont. Anunțul despre concedierea jurnaliștilor a fost făcut chiar de jurnaliștii concediați, printre care și Anatol Ursu, moderatorul emisiunii „Sfatul Țării” la 10 TV.

Potrivit jurnaliștilor, știrea care a fost cenzurată este „Un eurodeputat critică puterea de la Chișinău pentru expulzarea cetățenilor turci, acuzând o alianță Plahotniuc-Dodon cu președintele Turciei”. În știre se face trimitere la declarațiile eurodeputatului Helmut Scholz, care a menţionat că posibilităţile de cooperare şi apropiere a RM și UE se află „sub un mare semn de întrebare” după expulzarea celor 7 cetățeni turci. „Apropierea politică a autorităţilor moldoveneşti – alianţa puternică Plahotniuc-Dodon – cu preşedintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, (…) sunt însoţite de diverse încercări ale autorităţilor de la Ankara de a ajunge la toţi cetăţenii săi care critică politica actuală a regimului. Un exemplu care a provocat critica publicului este complexul sportiv şi de agrement Arena Chişinău, care urmează a fi construit în baza unui parteneriat public-privat cu companii turceşti, în conformitate cu garanţiile guvernului moldovean. Autorităţile RM se pregătesc de vizita apropiată a lui Erdogan în Moldova ca de un eveniment istoric. Împreună cu Dodon, el va participa la deschiderea clădirii preşedinţiei, iar expulzarea profesorilor poate fi privită ca un cadou de bun venit pentru Erdogan”, a declarat Scholz.

Pentru această știre, toată redacția 10 TV a fost concediată, afirmă jurnalistul Anatol Ursu.

„Cu mare regret, te anunț, drag telespectator 10TV și Sfatul Țării, că de astăzi NU mai activez în vreun fel în cadrul redacției 10TV. Din păcate, joi, întreaga redacție 10TV a fost concediată, din cauza unei știri, care peste noapte nu a mai coincis „politicii editoriale”. Cei care mă cunosc personal, dar și cei care au reușit să mă cunoască și datorită emisiunii pe care am moderat-o din Ianuarie 2017, știu prea bine că, în calitate de moderator, nu am acceptat niciodată limitări peste lista mea de invitați sau subiecte. Am încercat mereu să am emisiuni echilibrate, din postura mea de ne-jurnalist, și am crezut și cred cu tărie că am adus un serviciu indisputabil cauzei UNIRII. Mulți dintre voi vor spune: „dar noi ziceam, sunteți ai lui cela sau celălalt, vă amăgesc, faceți parte din trust etc”. Vă asigur, că atâta timp cât am activat la 10TV, noi, cei pe care ne cunoașteți de la ecrane eram stăpânii propriilor știri, producătorii propriilor emisiuni și ne asumam mesajul pe care îl livram. Nu știu ce s-a întâmplat între timp și nu vreau să mă dau cu ghicitul, deși tentația speculațiilor e mare. Ceea ce pot afirma cu certitudine este că de astăzi pentru mine 10TV, dacă va mai exista/reveni, este doar un alt post de televiziune, unde lucrurile pot fi spuse doar cu jumătăți de măsură”, a declarat jurnalistul Anatol Ursu.

Și prezentatoarea buletinului de știri de la 10 TV, Alina Panico, a venit cu o declarație publică, menționând că nu-și mai găsește locul acolo unde „se interzice critica unui partid sau altul”.

„Astăzi mă despart de 10TV. Echilibrul de care am avut parte nu îmi mai este oferit, motiv pentru care refuz să îmi mai continui activitatea. Am suferit o lovitură, atunci când am fost constrânsă de anumiți factori, de a nu spune lucrurilor pe nume în varii contexte. Locul meu nu mai este acolo unde se interzice critica unui partid sau altul, și nici acolo unde se dictează ce conținut să furnizăm pentru a nu deranja”, a menționat Alina Panico.

O altă moderatoare de la postul de la 10 TV, Valeria Voronin, a dat de înțeles că a părăsit postul de televiziune în urma acestei situații. „Că tot este vorba de postul de televiziune 10TV, dedic această postare echipei, care a fost martoră evoluției mele. 10TV suntem noi și voi, dragii noștri telespectatori, nu „cineva” care să ne dicteze ce și cum să facem, pe când fiecare din noi a luptat pentru știri și emisiuni ECHIDISTANTE! Întreaga echipă a zis „STOP” intimidărilor, criticii neconstructive și neregulilor. Indiferent de orice, păstrați coloana vertebrală așa cum am făcut-o noi!”, a precizat jurnalista.

Conducerea 10 TV nu a venit cu nicio reacție deocamdată.

Jurnal.md