Cine este Patriarhul Daniel? De ce Patriarhul îi îndeamnă pe creştinii români să cunoască sinagoga, bogăţia spirituală, culturală a cultului mozaic ?

Patriarhul Daniel simpozion

Hristos, Sinagoga şi Patriarhia Română
Mircea Puşcaşu

Simpozion cu expozitie de temple evreieşti si sinagogi la Palatul Patriarhal. Patriarhul Daniel a avut un discurs incredibil despre sfintenia sinagogii si a templelor evreiesti(!), cu citate abil alese din Vechiul Testament, ba si din Evanghelie, toate scoase din contextul real, context radical modificat de răstignirea lui Hristos de către evrei, care au cerut singuri blestemul lui Dumnezeu asupra neamului lor, neam care fusese Neamul Ales până la acel moment.(strigătul poporului evreu la decizia răstignirii lui Hristos: „Sângele Lui asupra noastră şi asupra copiilor noştri!” Matei 27, 25. Vedeti si tâlcuirile patristice la aceste cuvinte ale poporului iudeu care striga „Răstigneşte-L!”) Am ascultat acest discurs pe radio Trinitas si am rămas oripilat şi perplex.
Înțeleg foarte bine cum functioneaza politica, afacerile si diplomatia, dar cineva trebuie să-i spună patriarhului Daniel că sunt nişte limite pe care el ca şi creştin (nu mai vorbim ca şi patriarh) nu are voie să le incalce. Poate ar face bine sa reciteasca pericopa evanghelica de azi, sa isi aduca aminte cum se adresa Hristos celor ca Weiner si Scheffer, „Vai, vouă, fariseilor! Vai, vouă, carturarilor!” si scrierea Sfantului Ioan Hrisostom, „Împotriva iudeilor”, pentru a isi reaminti cum categorisea acesta (sfântul cel blând si iubitor) sinagoga si templele iudaice, ca fiind printre cele mai malefice locuri de pe pământ. Iar contextul cel vechi s-a agravat mult odată cu dezvoltarea si răspândirea ereziei (de origine iudaică) talmudiste prin care se normatizează blasfemiile impotriva lui Hristos si blestemele si prigonirile creştinilor.

Simpozionul Temple și sinagogi din România la Palatul Patriarhiei. Părintele Patriarh a fost prezent la eveniment

Părintele Patriarh Daniel a participat marți la Simpozionul intitulat Temple și sinagogi din România: Sinagoga ca loc de rugăciune, loc de învățătură și loc de adunare. Evenimentul a avut loc în Aula Magna Teoctist Patriarhul a Palatului Patriarhiei.

Seria de prelegeri a fost deschisă de Aurel Vainer, Președintele Federației Comunităților Evreiești din România. El a vorbit în discursul său despre scopul organizării manifestării culturale.

Dorim ca la acest simpozion să adâncim ceea ce este de reținut în legătură cu o sinagogă. Evreu fără sinagogă nu este evreu. Atașamentul nostru față de religia mozaică este esențială pentru identitatea iudaică, inclusiv a evreului român, a spus Aurel Vainer.

În continuare, Patriarhul României a rostit comunicarea intitulatăLăcașuri de cult, spațiu al comuniunii spirituale între generații. Printre cele precizate, Preafericirea Sa a evidențiat importanța existenței lăcașului de cult în viața unei comunități religioase.

Construirea, conservarea şi promovarea lăcașului de cult al unei comunităţi religioase ca spaţiu de comuniune a acesteia cu Dumnezeu şi cu oamenii, dar şi ca spaţiu de cultură spirituală şi de identitate comunitară etnică şi religioasă, din generație în generație, este un act de responsabilitate şi o necesitate spirituală, culturală şi socială, a Părintele Patriarh Daniel.

După acest moment, Victor Opaschi a rostit un cuvânt în care a apreciat importanța simbolică a acestui moment care indică o bună colaborare dintre comunitățile creștină și iudaică. Totodată, Secretarul de Stat pentru Culte și-a exprimat suportul pentru sprijinirea proiectelor cultelor din România.

La final, Rafael Shaffer, Prim-rabinul Federației Comunităților evreiești din România, a adresat un cuvânt despre rolul spațiului sacru în societate.

Spațiul sacru este locul unde Dumnezeu este aproape de oameni. Rostul acestui spațiu este să învățăm să exersăm comportamentele frumoase pentru a ieși cu ele în lumea din jur și pentru a readuce spațiul din afară și al face și pe el să redevină spațiu sacru, a spus Rafael Shaffer.

Simpozionul a fost precedat de Vernisajul expoziției Temple și sinagogi din România: Patrimoniu evreiesc, național și universal. Acesta a avut loc în Sala Europa Christiana a Palatului Patriarhiei.

 

ÎNTRERUPEȚI POMENIREA apostatului pseudo-patriarh Daniel, căci crede că evreii mozaici sunt în comuniune cu Dumnezeu

Deci spune pseudo-patriarhul:

„În acest sens, construirea, conservarea şi promovarea lăcașului de cult al unei comunităţi religioase ca spaţiu de comuniune a acesteia cu Dumnezeu şi cu oamenii, dar şi ca spaţiu de cultură spirituală şi de identitate comunitară etnică şi religioasă, din generație în generație, este un act de responsabilitate şi o necesitate spirituală, culturală şi socială.”

Deci să construim, să conservăm și să promovăm și sinagogile, ca spații de „comuniune” cu Dumnezeu și cu oamenii.

Dar oare nu știe că Dumnezeu a părăsit templul și sinagogile în momentul răstignirii Mântuirorul pe cruce?

„Iar Iisus, scoţând un strigăt mare, Şi-a dat duhul.
 Şi catapeteasma templului s-a rupt în două, de sus până jos.” – Marcu 15: 37-38

Sau poate se preface că nu știe și promovează și un ecumenism interreligios.

CANONUL 64 apostolic – 65 în Pidalion – (OPRIREA COMUNIUNII CU NECRESTINII SI ERETICII)

Daca vreun cleric sau laic ar intra în sinagoga (adunarea iudeilor sau a ereticilor) spre a se ruga, sa se si cateriseasca si sa se si afuriseasca.

(7, 45, 70, 71 ap.; 11 TruL; 1 Antioh.; 6, 29, 33, 37, 38 Laod.)

O să spuneți că nu a intrat în sinagogă. Dar altă dată a intrat:

Toata SLEAHTA Romaniei s-a dus sa se inchine la STAPANI(EVREI) in CASA LOR DE DESFRAU

Iar dacă promovează ecumenismul interreligios din frică de influența evreiască, pseudo-patriarhul intră sub incidența canonului 62 apostolic:

CANONUL 62 apostolic (APOSTAZIA CLERULUI)

Daca pentru frica omeneasca fie a vreunui iudeu, fie a vreunui elin, sau a vreunui eretic, vreun cleric cumva leapada numele lui Hristos, sa se în­departeze din Biserica (sa se dea anatemei); iar daca leapada numele de cleric, sa se cateriseasca; dar pocaindu-se sa fie primit ca laic.

(10 sin. I ec; 1, 2, 3, 12 Ancira; 10, 14 Petru Alex.; 2 Teofd Alex.; Epistola lui Atanasie cel Mare catre Rufinian)

Iar ce altceva face, daca nu se leapădă de Hristos intrând în comuniune cu iudeii, din frică, din interes sau din convingere? Nu poate exista adevăr şi în iudaism şi în Ortodoxie!

Așadar, pentru ecumenismul „inter-creștin”, pentru ecumenismul inter-religios, pentru ereziile propovăduite („unitatea pierdută a Bisericii”), pentru ereziile semnate în Creta, pentru promovarea săptămânii de „rugăciune comună”, pentru permiterea ereticilor de a săvârși cele sfinte, pentru apostazie, SE IMPUNE ÎNTRERUPEREA POMENIRII ACESTUI PSEUDO-IERARH!

Dar, după cum se vede, preoții din Arhiepiscopia Bucureștilor, tremură de frica lui.

Apocalipsa, Capitolul 1, vers. 12-13

12. Şi m-am întors să văd al cui este glasul care vorbea cu mine şi, întorcându-mă, am văzut şapte sfeşnice de aur.
13. Şi în mijlocul sfeşnicelor pe Cineva asemenea Fiului Omului, îmbrăcat în veşmânt lung până la picioare şi încins pe sub sân cu un brâu de aur.

Apocalipsa, Capitolul 3, vers. 9

9. Iată, îţi dau din sinagoga satanei, dintre cei care se zic pe sine că sunt iudei şi nu sunt, ci mint; iată, îi voi face să vină şi să se închine înaintea picioarelor tale şi vor cunoaşte că te-am iubit.


ÎNTRERUPEȚI POMENIREA apostatului pseudo-patriarh Daniel, căci crede că evreii mozaici sunt în comuniune cu Dumnezeu

 

Iată ce spune Sfântul Ioan Gură de Aur împotriva evreilor:

Hristos, Sinagoga și Sfântul Ioan Gură de Aur

Fotografia postată de Mircea Puscasu.

Cuvântul împotriva iudeilor al Sfântului Ioan Gură de Aur desi pare aspru si greu de utilizat astăzi, este cat se poate de adevarat si drept. Pe drept cuvant numit “parintele saracilor, ocrotitorul vaduvelor”, bland si smerit cu inima, mult milostiv, cand era vorba de adevar, de credinta, de compromisuri, Sfântul Ioan era aspru si tunator. Din cauza sinceritatii si curajului sau a suferit toata viata prigonit de eretici, iudei si pagani. Vorbele oamenilor la moartea sa, sunt cutremuratoare: “mai bine sa apuna soarele decat sa taca gura lui Ioan!”

Cuvântul integral îl puteți găsi în sursele citate aici la final. Am extras câteva idei din textul cuvântului:
– sinagoga iudeilor e casa de desfrau, inchinare la idoli si pestera de talhari, inca de pe vremea Profetilor Vechiului Testament si a Mantuitorului;
– iudeii nu se inchina lui Dumnezeu ci satanei (vezi Ioan 8,44: voi sunteti din tatal minciunii,iar tatal vostru e diavolul);
– viclenia iudeilor e nemasurata, ei trag mereu la pierzare pe crestini (relateaza o intamplare dramatica);
– iudeii au devenit din popor ales, popor blestemat prin rastignirea Mantuitorului lumii. Cuvantul de la Matei 27:25 e explicat de Sf. Parinti ca moment al blestemului jidovilor: “Sangele Lui asupra noastra si asupra copiilor nostri!”. Blestemul nu dispare decat prin increstinare totala si sincera la crestinism;
– credinta noastra nu trebuie sa fie amestecta cu influente pagane, iudaice si sectare;
– iudeii nu au nimic bun in ei caci nu sunt pagani nestiutori de Hristos, de Dumnezeu ci stiu Legea, au auzit de Mesia dar nu cred in El (pacat impotriva Duhului Sfant ce nu se iarta!; pacat impotriva evidentei si credintei);
– sinagoga e mai cumplita si mai vatamatoare ca templele paganesti, caci nu se jetfesc oi si tauri ci chiar sufletele oamenilor (ducandu-le la pierzare prin minciunile evreilor).

Fragmente:

„Dar, negresit, mi se va spune ca si iudeii se inchina lui Dumnezeu. Doamne fereste! Sa nu se spuna una ca asta! Nici un iudeu nu se inchina lui Dumnezeu.
– Cine spune asta?
– Fiul lui Dumnezeu! „Daca ati sti pe Tatal Meu, spune El, M-ati sti si pe Mine; dar nici pe Mine nu Ma stiti, nici pe Tatal Meu nu-L stiti” . Ce marturie mai vrednica de credinta decat aceasta sa-ti aduc?
Mai indrazneste cineva dar sa spuna ca sinagoga nu-i locas de inchinare la idoli, odata ce iudeii nu-L cunosc pe Tatal, odata ce iudeii L-au rastignit pe Fiul, odata ce iudeii au respins ajutorul Duhului? In sinagoga lor nu I se slujeste lui Dumnezeu, Doamne fereste! Sinagoga lor e locas de slujire idoleasca.”

„Ca pe niste copii mici va infricoseaza iudeii, si nu simtiti. Dupa cum multe slugi rele provoaca haz mult cand ii sperie pe copii cu masti infricosatoare si caraghioase caci mastile prin ele insele nu sunt infricosatoare, ci par asa din pricina simplitatii mintii copiilor, tot astfel si iudeii ii infricoseaza pe crestinii care nu sunt destul de tari in credinta. Cum poate fi infricosatoare sinagoga iudeilor, cand ea este plina de rusine si de ras, cand iudeii sunt niste izgoniti, niste invinsi, niste osanditi?
… Dar, mai bine spus, sinagoga este mai necinstita chiar decat crasma! Sinagoga nu este numai locuinta de talhari si de crasmari, ci locuinta de demoni. Dar, mai bine spus, nu numai sinagogile ci chiar si sufletele iudeilor.”

„Eu tocmai pentru asta mai cu seama urasc sinagoga si imi provoaca dezgust, pentru ca iudeii ii au pe profeti, dar nu cred in profeti, pentru ca citesc cartile, dar nu primesc marturiile. Iar fapta aceasta este mai cumplita decat ocara! Spune-mi, daca ai vedea ca un om cu viata sfanta, stralucit si vestit ar fi tarat intr-o crasma sau intr-o pestera de talhari, si acolo ar fi ocarat si lovit, si ar suferi cea mai grozava batjocura, spune-mi, ai admira crasma sau pestera pentru ca sta acolo batjocorit acel mare si minunat barbat? N-o cred! Dimpotriva, tocmai pentru aceasta ai uri mai mult locul acela si ai fugi de el! Gandeste la fel si despre sinagoga. Iudeii i-au luat acolo cu ei pe profeti si pe Moise nu ca sa-i cinsteasca, ci ca sa-i ocarasca si sa-i necinsteasca. Ce ocara mai mare pot aduce acestor sfinti decat spunand ca ei nu stiu de Hristos si nici n-au spus ceva despre venirea Lui!, decat invinuindu-i ca nu cunosc pe Stapanul lor si zicand ca au aceeasi necredinta ca si ei?
Spune-mi, nu-i oare loc de necredinta, chiar daca nu-s idoli acolo, locul in care locuiesc demoni? Nu-i oare mai mare vatamarea sufleteasca in locul acela unde se aduna ucigasii lui Hristos, unde este izgonita crucea, unde este hulit Dumnezeu, unde nu se cunoaste Tatal, unde se ocaraste Fiul, unde se leapada harul Sfantului Duh, dar, mai bine spus, unde sunt chiar demonii? In templul idolilor necredinta e vadita si descoperita; (..) in sinagoga iudeii spun ca se slujeste lui Dumnezeu, ca sunt urati idolii, ca sunt cinstiti profetii; prin aceste cuvinte pregatesc momeala si ii prind in laturile lor pe crestinii simpli si nepriceputi.
Prin urmare, sunt la fel de necredinciosi si iudeii, si paganii, dar inselaciunea savarsita de iudei e mai cumplita. In sinagoga lor se afla un jertfelnic, jertfelnic nevazut de inselaciune! Pe el nu se jertfesc oi si tauri, ci suflete de oameni.
Este insa timpul sa arat ca si demonii locuiesc acolo nu numai in sinagoga, ci chiar in sufletele iudeilor…”

sursa:
Sfântul Ioan Gură de Aur – Cuvânt împotriva iudeilor (Cuvântul I din “Cuvântări împotriva anomeilor. Către iudei”, Ed. IBMBOR – 2007)
http://www.ioanguradeaur.ro/702/c-u-v-a-n-t-u-l-i/