EI AU VOTAT RETRANSMITEREA POSTULUI RUSESC ŞOVIN ÎN BASARABIA: DINU CIOCAN, MARIANA ONCEANU-HADÂRCĂ, IURIE COLESNIC; ARTUR COZMA, DRAGOŞ VICOL, CRISTINA MÂŢU, OLGA BARBĂLATĂ, NICOLAE DAMASCHIN

Luni, cu o zi înainte de Ziua Internaţională a Combaterii Corupţiei, s-a muncit din greu la CCA. Una dintre chestiunile zilei a fost ”Cu privire la examinarea cererii de eliberare a licenţei de emisie PP „Exclusiv Media” SRL” (http://cca.md/sedin-ele-consiliului). ”Exclusiv Media” apare în declaraţia de avere a deputatului socialist Corneliu Furculiţă, drept firmă din care şi-a obţinut veniturile anul trecut soţia sa. În fond, deputatul Furculiţă, consătean cu şeful său Igor Dodon, nu declară averi prea mari. A avut noroc de soţie şi de firma acesteia, care a fost remunerată cu peste 5000 de lei lunar. Or, deputatul a declarat că în 2014 a avut un salariu de vreo 3000 de lei lunar, şi acela primit de la Partidul Socialiştilor. Ce faci cu 3000 de lei pe lună? Vă spune orice pedagog începător – nu te descurci nici măcar cu cheltuielile zilnice. Statisticile îi declară pe cetăţenii cu asemenea venituri drept oameni săraci. Iată, însă, că sadoveanul socialist Furculiţă a făcut un pas mare în faţă. De curând, firma soţiei sale şi-a deschis televiziune. Şi ce televiziune! Luni, membrii Consiliului Coordonator al Audiovizualului au votat pentru oferirea licenţei de emisie firmei „Exclusiv Media”, care va retransmite postul NTV rusesc, dar va crea şi emisiuni proprii.

La şedinţa CCA, reprezentantul firmei familiei Furculiţă nu a fost întrebat ce bani deţine şi cum îi va obţine. Pur şi simplu, în proiectul prezentat e scris că există firma „Exclusiv Media” SRL” cu un capital statutar de 5400 de lei, care are deja un contract semnat cu postul rusesc NTV pentru a-l retransmite în R.Moldova şi care are şi o grilă proprie de emisie. Vă imaginaţi? O istorie de succes socialist! O familie a unui deputat, cu venituri foarte modeste, va lansa o televiziune cu retransmisiuni de la Moscova, va crea studiou, de unde vor fi lansate emisiuni în direct şi buletine de ştiri, deci cheltuielile vor fi enorme. Şi şirul de minuni nu se termină aici. Postul rusesc NTV a fost criticat anterior pentru manipulare, prin care Putin este venerat, iar UE, Ucraina, Moldova – denigrate. Proiectul prezentat de firma moldovenească cu reprezentanţi socialişti arată însă că „NTV Moldova reprezintă un post de televiziune care promovează valorile europene, asigură exercitarea drepturilor fundamentale ale omului, în special libertatea de exprimare”.

La şedinţa de luni, membrii CCA au părut lipsiţi de inimă. Nu şi-au frământat deloc mintea şi sufletul: cum va putea această familie socialistă săracă să întreţină un adevărat storcător de bani? Ce i se va întâmpla acestei familii dacă puţinii bani pe care îi are (venitul soţiei declarat de Corneliu Firculiţă a fost de circa 5000 de lei lunar) îi va investi în noua televiziune? Se va ruina la propriu. Membrii CCA au votat cu inimă rece, i-au acordat dreptul deputatului socialist şi soţiei sale să facă televiziune şi gata.

Ştie cineva cât costă întreţinerea unei televiziuni în R. Moldova? Nu! Cică nici membrii CCA nu cunosc. Pentru că televiziunile nu prezintă niciun fel de rapoarte, deocamdată, despre spălătoriile de bani deschise în unele instituţii ale audiovizualului, mai ales în cele conduse de politicieni. Noile redactări la Codul Audiovizualului îi obligă pe propietarii de televiziuni să prezinte rapoarte financiare, doar că – până la 1 mai. Până atunci, putem doar să ghicim.

Din componenţa CCA fac parte: Dinu Ciocan, preşedinte, Mariana Onceanu-Hadârcă, Iurie Colesnic, Artur Cozma, Dragoş Vicol, Cristina Mâţu, Olga Barbălată, Nicolae Damaschin şi Olga Guţuţui, singura care a votat împotriva acestei decizii. Amintim că până în prezent NTV a fost retransmis de către postul TV7, care aparţine deputatului Chiril Lucinschi.

Zdg.md